Cxense Display

Risdrik med kirsebær, vanilje og mandel

Risdrik med kirsebær, vanilje og mandel

Min appetit er ikke styret af årstider, vejret og den slags… Jeg er lidt af en rebelsk type, som spiser risengrød om sommeren og drikker varm kakao hele året rundt. :D

Den anden dag fik jeg pludselig lyst til risalamande, så det var med dét i tankerne, jeg lavede denne risdrik med kirsebær, vanilje og mandel. Udover at den smager dejligt – også på en sommerdag – så er den også proteinrig, hvis man ønsker det. Den kan nemlig laves med eller uden proteinpulver.

Så hvis man ønsker en anderledes proteindrik eller en atypisk sommerdrik, så bør man prøve følgende opskrift!

Milkshake med vanilje og chokoladestykker

Milkshake med vanilje og chokoladestykker

Milkshaken kan laves med og uden proteinpulver, og smager dejligt på begge måder – men den får altså den helt rigtige milkshake-konsistens ved at tilsætte proteinpulver. Hvis man ovenikøbet samtidig ønsker en super proteinrig udgave, er det jo win-win situation. :)

Ønsker man en laktosefri udgave, kan man lave den med eksempelvis mandelmælk og bruge en proteinpulver lavet på eksempelvis ris.

Nougat proteinbombe – skyr med chokoladeprotein og hasselnød

DSC_0795

Den her lækkerbisken af en proteinbombe smager skønt af nougat! Den er perfekt efter træning, som mellemmåltid, dessert aftensnack eller hvornår du end har lyst til en sød snack, som er fyldt med proteiner og lav på kulhydrats-fronten.

Det er, som sagt, en BOMBE af proteiner – faktisk indeholder sådan en basse ca. 45 gram protein!

Crunchy chokolade müsli

DSC_0725

Jeg har jo allerede givet jer opskriften på Verdens bedste müsli, så hvordan topper man den?! Det gør man selvfølgelig ved at tilsætte chokolade! :D

Den her crunchy chokolade müsli udviklede jeg og serverede til mine to total udsolgte pop-up brunch arrangementer, som løb af stablen her i foråret. Mine brunch-gæster tog godt imod den, og jeg håber, I vil gøre det samme. :)

Bønnespaghetti med tigerrejer, hvidløg og hvidvin

DSC_0338

Bønnespaghetti med tigerrejer, hvidløg og hvidvin i en proteinrig “flødesauce” – perfekt kombination! :)

Endnu engang får I en opskrift med min nyopfundne proteinrige “flødesauce” (blendet hytteost). :D Det er altså virkelig lækkert!!

Sund, proteinrig og yderst velsmagende aftensmad behøver ikke tage lang tid at lave. Det er den her lækre pastaret et alletiders eksempel på. Den er enkel, hurtig at lave og perfekt afstemt, hvis du spørger mig.

Udover proteinerne i hytteosten, er bønnepastaen også en proteinbombe – og glutenfri i øvrigt.

Brownies med kun tre ingredienser

DSC_0793 (1)

Jeg ved ikke helt, om man kan kalde tre sammensatte ingredienser for en opskrift, men ikke desto mindre bliver netop disse tre til svampede, sunde chokoladebrownies. Så hvis man må være så fri at kalde det for en opskrift, må man samtidig kalde det verdens måske nemmeste og mest simple opskrift på chokoladebrownies. :)

Som I kan se, er det jo faktisk bare bagt banan og kakao, så I må ikke forvente den mest revolutionerende smagsoplevelse nogensinde, men hvis en spontan lyst til noget sundt, sødt og lækkert pludselig rammer jer, er de her chokoladebrownies med kun tre ingredienser et alletiders nemt og godt bud på at få stillet netop dén på ingen tid og uden slid. :)

Proteinrig kold grød med vanilje og bærsymfoni

Proteinrig kold grød med vanilje og bærsymfoni

Proteinrig kold grød med vanilje og bærsymfoni – sund morgenmad som tager nul sekunder fra din tid om morgenen, men giver dig alt hvad du skal bruge for en perfekt start på dagen. :)

Med den her proteinrige grød med vanilje og bærsomfoni får du både langsomt optagelige kulhydrater og fibre, som holder dig mæt og giver dig energi langt op af dagen, proteindepoterne bliver fyldt op, og vi får de så vigtige sunde essentielle fedtstoffer – alt i alt en perfekt start på dagen for dig og din krop uden at bruge et eneste sekund på morgenmaden om morgenen. Den tager endda også kun to minutter at gøre klar aftenen forinden.

Low carb brød

DSC_0824

Kan du godt lide ideen og stenalderbrød, men ikke rigtigt den meget grove, kompakte konsistens?
Og kan du godt lide ideen om hjemmebagt brød, men ikke rigtigt besværet? Så er det her brødet for dig! :)

Tip: Ved at blende frø, mandler, nødder og kerner får man et sundt, glutenfrit, low carb brød, som minder utroligt meget om et almindeligt rugbrød. 

Fra du går i køkkenet til brødet er i ovnen, går der ikke mere end 5 minutter, og så kan ellers bare nyde duften af hjemmebagt brød, som spreder sig i hytten den næste time. :)
Bum –  og så har du et virkelig dejligt hjemmebagt brød af den helt sunde slags på verdens nemmeste måde.

1 2 3 33