Cxense Display

Morgenmads pizza

Pizza til morgenmad?! Jep, det kan man sagtens. Især når bunden er lavet på havregryn, “saucen” på skyr, og toppingen er frugt. Den er fyldt med så mange næringsfulde, sunde, lækre ingredienser. – Den perfekte start på dagen.

MORGENMADS PIZZA:
Bund:
– 4 dl havremel (blend selv havregryn til mel i en blender. Mængden er EFTER de er blendet)
– 2 spsk. hørfrø (blendes sammen med havregrynene)
– 2 bananer
– 1 dl æblemos
– 2 spsk. kokosolie
– 1/2 tsk. ren vaniljepulver
– 1/2 tsk. salt

1. Tænd ovnen på 180 grader varmluft.
2. Bland alle de tørre ingredienser i en skål.
3. I en anden skal Moses bananerne sammen med æblemosen med en gaffel – eller brug en stavblender.
4. Bland derefter det hele sammen til en dej.
5. Rul dejen ud med en kagerulle mellem to stykker bagepapir.
6. Bag bunden i ca. 8 min.

“Sauce”:
– 2 dl skyr
– 2 spsk. peanutbutter
– 1 spsk. honning

Bland skyr, peanutbutter og honning sammen og smør det på den bagte bund.

Topping:
– 1 banan i skiver
– kakaonibs (små stykker af kakaobønner)

Top med bananskiver og kakaonibs.

Serveringsforslag:
Pizzafyldet kan varieres i det uendelige. Følg med herinde for flere af mine varianter. 

 
Velbekomme. 🙂

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *