Cxense Display

Quinoagrød med blåbær, kanel, cashewnød og lakrids

Få en dejlig, protein- og fiberrig start på dagen med den her lækre quinoagrød med blåbær, kanel, cashewnød og lakrids. MUMS!

Quinoa er et glutenfrit frø med et meget højt indhold af proteiner og kostfibre. Desuden indeholder quinoa næsten alle de essentielle aminosyrer – som er de aminosyrer kroppen ikke selv kan danne – og som vi altså derfor skal have gennem vores kost.

QUINOAGRØD MED BLÅBÆR, KANEL, CASHEWNØD OG LAKRIDS:
(to portioner)
– 2 dl quinoa (de lyse/gule)
– 5 dl mandelmælk
– 1 dl blåbær
– 2 tsk. kanel
– 2 spsk. akaciehonning
– 1 spsk. cashewsmør (eller en anden nøddesmør)
– Et godt drys ren vanilje (urtekram)
– 1/2 tsk. salt
– Lidt hakkede cashewnødder (eller andre nødder eller mandler)
– Rålakridspulver fra Urtekram til topping

1. Skyl quinoaen grundigt.
2. Bring quinoa og mandelmælk i kog under omrøring, og lad det derefter simre ved svag varme i ca. 15-20 min.
3. Når quinoaen har optaget mælken, og er blevet tyk som grød, tilsættes blåbær, kanel, cashewsmør, akaciehonning, vanilje, og salt.
4. Top med hakkede cashewnødder og rålakridspulver.

Velbekomme. 🙂


Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *