Cxense Display

Rødbeden som træningsbooster

Rødbeden som trænings-booster.

Jeg har samlet information om rødbedens virkning på vores udholdenhed i trænings øjemed, da det er en virkelig sej rodfrugt!

Vidste du, at forskningsresultaterne viser, at man kan øge ens udholdenhed med op til 15% ved at drikke rødbedejuice? 

“Saften forbedrer iltoptagelsen, så man kan løbe hurtigere og længere. Det er de stoffer, som findes i rødbederne, der går ind og øger iltoptagelsen ved at udvide blodkarrene. Dette giver en øget mængde ilt i blodet, som derved går ind og tilføjer mere ilt til musklerne, så de kan arbejde hurtigere og længere.”

Der er ikke nogen tvivl om, at der er nitrat i naturlig form i rødbeder. Og man ved, at når nitrat kommer ud i blodbanen, så understøtter det produktionen af det stof, der hedder kvælstofoxid, der er et ekstremt vigtigt signalstof i hjertekarsystemet. Når der bliver produceret kvælstofoxid, så udvider blodkarrene sig, og så får man bedre blodgennemstrømning, bedre iltoptag, bedre iltleverance og bedre oxygenering af kroppen,” lyder forklaringen fra Umahro Cadogan.”

Så her på Kvisten indtager vi en masse rødbede både i forskellige juice og smoothies, supper, andre opskrifter – og nu også i kager.. – Se mere under “Drikke, “Hovedmåltider” og “Søde sager”.


Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *