Cxense Display

Tiramisu grød

Der er bare ikke nogen bedre måde at starte dagen på, end med en god kop kaffe.
– Hvis du er enig eller vild med desserten Tiramisu er denne morgenmad ret spændende. Her får du nemlig en anderledes, sund og proteinrig udgave af den italienske dessert klassiker – nu som grød.


Tiramisu grød:
(2 personer)
Grøden:
– 2 dl havregryn
– 4 dl vand eller mælk – her bruger jeg ris- eller havremælk.
– 1 dl espresso eller stærk kaffe
– Lidt salt
– Tilsæt evt. lidt kakaopulver i grøden, hvis du, som jeg, ikke kan få “chokolade” nok og derfor ikke mener et kakaodrys på toppen er fyldestgørende.

Bland det hele i en gryde og kog grøden til den har den ønskede tykkelse.

Topping 1:
1 dl. hytteost (jeg bruger den økologiske med 4% fedt, da den også har det højeste proteinindhold og smager bedst)
– Ca. 2 tsk. honning eller sirup
– Lidt ren vaniljepulver

Bland det sammen.

Topping 2:
– 1 dl skyr
– Ca. 2 tsk. honning eller sirup (f.eks. ahorn- eller agavesirup)
– Lidt ren vaniljepulver

Bland det sammen.

Grøden anrettes lag for lag og serveres med et drys kakao på toppen og en god kop kaffe ved dens side.

Velbekomme. 🙂